PREDMET JAVNEGA RAZPISA
Predmet javnega razpisa je dodelitev nepovratnih sredstev za sofinanciranje ukrepov za spodbujanje razvoja malega gospodarstva v občini Gornja Radgona, na podlagi Pravilnika o dodeljevanju pomoči za spodbujanje razvoja malega gospodarstva v občini Gornja Radgona (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 19/2025, v nadaljevanju Pravilnik), ki jih podeljuje Občina Gornja Radgona iz sredstev proračuna za leto 2025.
Nepovratna sredstva po tem razpisu se dodeljujejo za naslednje ukrepe:
- UKREP A – Sofinanciranje materialnih in nematerialnih investicij,
- UKREP B – Sofinanciranje samozaposlovanja (B1) in odpiranja delovnih mest (B2).
Vsak od navedenih ukrepov se mora izvajati na območju občine Gornja Radgona.
VIŠINA SREDSTEV
Skupna višina razpoložljivih sredstev, namenjenih za izvedbo javnega razpisa v letu 2025, znaša 30.000,00 EUR in so vezana na proračun Občine Gornja Radgona, zato morajo biti porabljena v letu 2025. Okvirna sredstva po ukrepih:
- 15.000,00 EUR za sofinanciranje materialnih in nematerialnih investicij – Ukrep A
- 15.000,00 EUR za sofinanciranje samozaposlovanja in odpiranja novih delovnih mest – Ukrep B1 in B2
Prijavitelj se lahko prijavi na enega ali vse ukrepe, navedene v tem javnem razpisu.
V primerih, ko se prijavitelj prijavlja na več ukrepov, lahko prejme finančno spodbudo do skupne višine največ 5.000,00 EUR.
Višina razpisanih sredstev po posameznem ukrepu je orientacijska in se v primeru, da se sredstva po posameznem ukrepu ne razdelijo v celoti, ostanek le-teh podeli na drugih ukrepih po prioritetah: Ukrep B1, B2 in A.
Za izvajanje ukrepov se uporabljajo določila dodeljevanja pomoči de minimis.
Pomoči de minimis se dodeljujejo kot nepovratna sredstva v obliki dotacij.
UPRAVIČENCI – POGOJI IN MERILA
Sredstva se bodo dodeljevala na podlagi pogojev in meril, ki so sestavni del razpisa ter v skladu z določili Pravilnika o dodeljevanju pomoči za spodbujanje razvoja malega gospodarstva v Občini Gornja Radgona.
Upravičenci do sredstev po tem javnem razpisu so:
- mikro in mala podjetja, ki so registrirana po Zakonu o gospodarskih družbah,
- samostojni podjetniki posamezniki,
- pravne osebe, ki so registrirane po Zakonu o socialnem podjetništvu,
- zasebni zavodi, ki opravljajo gospodarsko dejavnost in so registrirani po Zakonu o zavodih,z najmanj eno zaposleno osebo za polni delovni čas (šteje tudi samozaposlitev za polni delovni čas), imajo sedež dejavnosti na območju občine Gornja Radgona in investirajo na območju občine Gornja Radgona. Do sredstev je upravičeno tudi podjetje, ki ima sedež dejavnosti izven občine Gornja Radgona, če ima poslovno enoto v občini Gornja Radgona in v njej zaposluje najmanj 1/2 oseb za nedoločen čas iz občine Gornja Radgona (stalno prebivališče). Če ima podjetje sedež dejavnosti izven občine Gornja Radgona, lahko poda vlogo samo za ukrepe, ki se nanašajo na poslovne enote v občini Gornja Radgona.
Do sredstev po tem javnem razpisu niso upravičeni prijavitelji, ki:
- so v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji,
- so v stanju kapitalske neustreznosti po Zakonu o finančnem poslovanju podjetij,
- so v težavah in dobivajo državno pomoč za reševanje in prestrukturiranje,
- so v postopku vračanja neupravičeno prejete državne ali občinske pomoči,
- nimajo poravnanih finančnih obveznosti do občine, javnih podjetij katerih ustanoviteljica je občina in države,
- nimajo plačanih prispevkov in poravnanih obveznosti do delavcev,
- nimajo poravnanih vseh obveznosti zaradi sklepa Komisije o razglasitvi pomoči za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom ter
- katerih skupni znesek prejete pomoči presega dovoljeno intenzivnost državne pomoči.
OSNOVNI POGOJI RAZPISA PO POSAMEZNIH UKREPIH
UKREP A: SOFINANCIRANJE MATERIALNIH IN NEMATERIALNIH INVESTICIJ
Upravičeni stroški za materialne investicije na območju občine po tem javnem razpisu so:
- stroški nakupa, urejanja in opremljanja zemljišč za gradnjo novih proizvodnih oziroma poslovnih prostorov na območju občine,
- stroški pridobivanja projektne dokumentacije za gradnjo poslovnih oziroma proizvodnih prostorov,
- stroški nakupa, gradnje ali preureditve proizvodnih oziroma poslovnih prostorov,
- stroški nakupa novih strojev, naprav in opreme (kot osnovnega sredstva, ki je v lasti prijavitelja in je zavedeno v knjigovodskih listinah prijavitelja ter se amortizira),
- ureditev strojnih in elektro inštalacij v skladu s predpisi.
Pri nakupu strojev, naprav in opreme je upravičen strošek tudi nakup rabljenih strojev in opreme, ki niso starejši od 5 let in ne smejo predhodno biti sofinancirani iz javnih sredstev. Nakup je dovoljeno izvesti le od tretjih oseb po tržnih pogojih, pri tem pa tretja oseba ne sme biti povezana z vlagateljem z več kot 25 %. Za povezano osebo z vlagateljem se šteje lastniški delež pravne ali fizične osebe in povezanost preko funkcije direktorja oziroma predsednika.
Upravičeni stroški za nematerialne investicije na območju občine so:
- stroški nakupa patentov, licenc, know-how ali nepatentiranega tehničnega znanja ter programske opreme.
Poslovni prostori, stroji, naprave in oprema se ne smejo dajati v najem drugim pravnim ali fizičnim osebam in se dejansko uporabljajo za poslovno dejavnost, za katero je vlagatelj registriran v poslovnem registru. Vlaganja v prostore za izvajanje stanovanjske dejavnosti se ne upoštevajo kot upravičen strošek.
Neupravičeni stroški po tem razpisu so:
- davek na dodano vrednost (DDV), razen za upravičence, ki niso identificirani za namene DDV in nimajo pravice odbijati vstopnega davka,
- stroški drugih davčnih dajatev, ki jih predpisuje država (npr. carina, transportni, potni ali tovarniški stroški, ipd.),
- stroški zamudnih obresti,
- stroški nakupa drobnega inventarja,
- stroški nakupa motornih vozil za prevoz tovora ali ljudi, ki so registrirani za cestni promet (npr. tovorna vozila, kombinirana vozila, kolesa z motorjem, štirikolesniki, ipd.),
- stroški nabave osebnih motornih vozil,
- stroški nakupa mobilnih telefonov,
- stroški nakupa v obliki zakupa (leasing).
Upravičeni stroški so stroški iz zgoraj navedenih alinej, ki so nastali in bili tudi plačani v obdobju od 1. 10. 2024 do poteka roka za oddajo vloge na ta javni razpis.
Intenzivnost pomoči:
- nepovratna sredstva po tem ukrepu lahko znašajo največ do 70 % upravičenih stroškov posamezne investicije;
- višina pomoči po tem ukrepu je na posameznega upravičenca omejena do višine maksimalno 3.000,00 EUR;
- minimalna vrednost investicije mora znašati 300,00 EUR brez DDV.
Splošni pogoji:
Investicija, ki je predmet sofinanciranja po tem ukrepu, mora ostati v lasti upravičenca vsaj 3 leta po končani investiciji oziroma se lahko pred iztekom tega obdobja nadomesti z novo, sodobnejšo opremo za izvajanje enake dejavnosti, ki pa ne more biti predmet sofinanciranja po Pravilniku.
UKREP B: POMOČ PRI SAMOZAPOSLOVANJU IN ODPIRANJU NOVIH DELOVNIH MEST B1. SAMOZAPOSLITEV
Upravičenci do pomoči:
Na javni razpis se lahko prijavijo samozaposlene osebe, ki so samozaposlitev uresničile v obdobju od 1. 8. 2024 do poteka roka za oddajo vloge na ta javni razpis. Upravičenci do pomoči po tem ukrepu so:
- fizične osebe, ki imajo stalno prebivališče na območju občine Gornja Radgona in prvič registrirajo dejavnost na podlagi Zakona o gospodarskih družbah, če jim taka dejavnost pomeni edini in glavni poklic in je tudi poslovni sedež na območju občine Gornja Radgona.
Pogoj stalnega prebivališča oz. poslovnega sedeža mora upravičenec izpolnjevati v času vložitve vloge na javni razpis in vse do zaključka realizacije ukrepa oz. njegovega trajanja.
Intenzivnost pomoči:
Nepovratna sredstva po tem ukrepu lahko znašajo največ do 4.000,00 EUR za samozaposlitev.
Splošni pogoji:
Samozaposlitev mora trajati najmanj dve (2) leti, za polni delovni čas 40 ur na teden.
Upravičenec mora na Občino v roku 12 mesecev od podpisa pogodbe o dodelitvi sredstev predložiti VMESNO POROČILO z dokazili za prvih 12 mesecev samozaposlitve (potrdilo o poravnanih davčnih obveznostih Finančne uprave Republike Slovenije, ki ne sme biti starejše od 5 dni od dneva oddaje vmesnega poročila, in izpis zavarovanj osebe, ki ga izdaja Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije) ter najkasneje v roku 24 mesecev od podpisa pogodbe o dodelitvi sredstev KONČNO POROČILO z dokazili za drugih 12 mesecev samozaposlitve (potrdilo o poravnanih davčnih obveznostih Finančne uprave Republike Slovenije, ki ne sme biti starejše od 5 dni od dneva oddaje končnega poročila, in izpis zavarovanj osebe, ki ga izdaja Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije).
Če bo, glede na število vlog in odobreno višino upravičenih stroškov, predvidenih sredstev za javni razpis premalo, se bodo upravičencem, v skladu s predlogom komisije, dodeljena sredstva sorazmerno znižala.
POMOČ PRI ODPIRANJU NOVIH DELOVNIH MEST
Upravičeni stroški:
- stroški za odpiranje novih delovnih mest,
- stroški zaposlitve registrirano brezposelnega »iskalca prve zaposlitve«.
V primeru razveljavitve pogodbe o zaposlitvi ali sporazumne prekinitve delovnega razmerja pri vseh navedenih ukrepih zaposlovanja, je prejemnik sredstev za preostali pogodbeno dogovorjeni čas ohranitve zaposlitve, v roku 30 dni, dolžan zaposliti drugo osebo, ki izpolnjuje pogoje iz razpisa, na podlagi katerega je prejemnik pridobil sredstva. V tem primeru je potrebno takoj predložiti vsa dokazila.
Upravičenci do pomoči so:
podjetja iz drugega odstavka III. poglavja tega razpisa in podjetja, ki imajo poslovni sedež izven občine, če imajo na območju občine poslovni prostor in zaposlujejo za namen opravljanja dejavnosti v poslovnem prostoru na območju občine, in so v obdobju od 1. 8. 2024 do poteka roka za oddajo vloge na ta javni razpis izvedla novo zaposlitev osebe s stalnim bivališčem na območju občine oz. iskalca prve zaposlitve, ki ima stalno bivališče na območju občine, nova zaposlitev pa v primeru odpiranja novih delovnih mest (omejitev ne velja za zaposlitev registrirano brezposelnega »iskalca prve zaposlitve«) pomeni povečanje skupnega števila zaposlenih nad najvišjim stanjem v preteklem letu brez upoštevanja upokojitev.
Intenzivnost pomoči:
Nepovratna sredstva po tem ukrepu lahko znašajo največ do 2.000,00 EUR za zaposlitev registrirano brezposelnega »iskalca prve zaposlitve« in največ do 1.500,00 EUR za novo delovno mesto.
Splošni pogoji:
Pogodba o zaposlitvi mora biti sklenjena za najmanj 24 mesecev, za polni delovni čas 40 ur na teden. V primeru, da pride do prekinitve zaposlitve, je delodajalec dolžan zagotoviti nadomestno zaposlitev oz. nadomestno zaposlitev iskalca zaposlitve.
Upravičenec mora na Občino v roku 12 mesecev od podpisa pogodbe o dodelitvi sredstev predložiti VMESNO POROČILO z dokazili za prvih 12 mesecev zaposlitve (dokazila o izplačilu plače novo zaposlenega delavca, vključno z vsemi davki in prispevki obračunanih plač, in obrazec REK-1) ter najkasneje v roku 24 mesecev od podpisa pogodbe o dodelitvi sredstev KONČNO POROČILO z dokazili za drugih 12 mesecev zaposlitve (dokazila o izplačilu plače novo zaposlenega delavca, vključno z vsemi davki in prispevki obračunanih plač, in obrazec REK 1).
Če bo, glede na število vlog in odobreno višino upravičenih stroškov, predvidenih sredstev za javni razpis premalo, se bodo upravičencem, v skladu s predlogom komisije, dodeljena sredstva sorazmerno znižala.
NAČIN PRIJAVE IN RAZPISNA DOKUMENTACIJA
Vlogo oziroma prijavne obrazce z zahtevano dokumentacijo – po ukrepih – se lahko vloži osebno ali pošlje priporočeno po pošti na naslov Občina Gornja Radgona, Partizanska cesta 13, 9250 Gornja Radgona, v zaprti kuverti z navedbo naziva in polnega naslova prijavitelja, s pripisom (glede na prijavo na ukrep):
- NE ODPIRAJ, JR – MG – investicije
- NE ODPIRAJ, JR – MG – samozaposlitev
- NE ODPIRAJ, JR – MG – odpiranje novih delovnih mest
Rok za oddajo vlog je 31. 7. 2025. Pisne prijave na razpisnih obrazcih prijavitelji pošljejo ali dostavijo na naslov Občina Gornja Radgona, Partizanska cesta 13, 9250 Gornja Radgona, najkasneje do izteka roka za prijavo na razpis. Šteje, da je prijava prispela pravočasno, če je najkasneje na zadnji dan roka za prijavo na ta javni razpis prispela na sedež občine, kar mora biti razvidno iz prejemne štampiljke, ali če je bila najkasneje na zadnji dan roka za prijavo na ta javni razpis oddana na pošti s priporočeno pošiljko.
Če nepovratna sredstva po tem razpisu ne bodo v celoti porabljena, bo določen dodaten rok za oddajo vlog in odpiranje ponudb. Razpis je odprt do porabe sredstev.
Predviden datum odpiranja vlog: 6. 8. 2025
Razpisna dokumentacija po ukrepih je vlagateljem na voljo na spletni strani Občine Gornja Radgona: www.gor-radgona.si ali vsak delavnik na sedežu Občine Gornja Radgona, Partizanska cesta 13, 9250 Gornja Radgona (glavna pisarna, pisarna št. 25/I).
Vse informacije v zvezi z javnim razpisom ali dvigom razpisne dokumentacije je možno dobiti pri Vesni Šoštarič na tel. št. 02/564 38 24 in Mateji Coklin na tel. št. 02/564 38 04 ali na el. naslovih: vesna.sostaric@gor-radgona.si ali mateja.coklin@gor-radgona.si.
Vse ostale informacije o tem javnem razpisu so dosegljive na povezavi https://www.gor-radgona.si/novice/2025061012360704/